Der er mange muligheder for at opfylde dit daglige og livsnødvendige behov for omega 3, du kan få det gennem din kost, fiskeolie, krill olie og plantebaseret omega 3 kosttilskud.

Det kan virke meget forvirrende hvad man skal vælge, dog er det altid en god ide for at opretholde din krops sundhed.

Hvis du skal have dine omega 3 fedtsyrer gennem kosten, har vi her listet de bedste kilder til omega 3 gennem kosten:

  1. Laks (generelt fed fisk)
  2. Æg
  3. Avocado
  4. Nødder
  5. Olivenolie
  6. Frø

En plantebaseret omega 3 indtagelse, optages i forholdet 20:1 af kroppen, det vil altså sige at denne form for omega 3 ikke optages så let af kroppen, men i en mindre grad.

En anden mulighed for at få sine nødvendige omega 3 fedtsyrer, er gennem enten fiskeolie eller krill olie. Fiskeolien kender de fleste, hvorimod krill olien er forholdsvis ny på markedet, og derfor er det ikke alle der kender til det. Hvilket er en skam.

Krill olie eller fiskeolie? Krill olie har de samme fordele som fiskeolie, samt mange flere fordele end fiskeolien. Vi har listet fordelene ved krill olie lige her:

  1. 5x bedre optagelse end fiskeolie
  2. Potent omega 3
  3. Til gavn for hjerte, hjerne, syn & lever
  4. Små kapsler der gør det let at synke (optil 50% mindre)
  5. Ingen fiskebøvs og opstød

Der er altså rigtig mange fordele ved krill olie og derfor har du her har fire udbydere af krill olie:

  1. https://www.amazon.com/Antarctic-Strength-Omega-3s-Astaxanthin-Softgels/dp/B00IP1E3O0?th=1
  2. https://www.vipra.dk
  3. https://www.ebay.com/itm/Berkley-Jensen-Extra-Strength-Krill-Oil-500-mg-150-ct-Heart-Health-08-2021/352689613876?hash=item521df06c34:g:Bs8AAOSwAaRc~–H
  4. https://www.naturesbest.co.uk/fish-oil-omega-3s/krill-oil-500mg/?src=GOEXPA&gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwwb3rBRDrARIsALR3XeYHKrXskzxf5GM1mmPFHfIYsShGMsa5E_KzB-haOwhGCUr47MzMcdsaAn-7EALw_wcB